Asiakaspalautteet ja asiakastapauksia
Ihottuma..
Sain jokin aika sitten kuvan viestinä, joka lämmitti mieltä!
Puolisen vuotta sitten sain asiakkaakseni ihanan herkän pojan, jolla oli todella ikävä kivulias ja kutiseva ihottuma.
Ihottuma oli pahimmillaan käsissä, mutta muuallakin päin kehoa oli oireilua. Syyhyä epäiltiin, enkä tiedä oliko sitä vai ei, mutta homeopatiassa sillä ei sinänsä ole merkitystä.
Jo ensimmäinen annos homeopaattista lähti selvästi parantamaan kutinaa ja kuivattamaan ihoa, joka raapimisen jäljiltä olisi jo kohta altistunut tulehdukselle.
Alkuun jouduttiin vaihtamaan ainetta muutamaankin otteeseen kun vaste hiipui, mutta näin homeopatiassa monesti käykin, kun hoidetaan akuuttia fyysistä oiretta tai vammaa.
Tämän vuoksi on tärkeää, että hoidon tukena on ammattilainen, joka osaa valita aineen aina silloiseen tilaan sopivaksi.
Nyt pojan kaikki iho-oireet ovat poissa ja tämä vei aikaa noin puoli vuotta ja täysin homeopatialla hoidettiin.
Nyt kun koulut jälleen alkoivat, niin toivon, että saimme hänen elinvoimaa sen verran nostettua, ettei koulun sisäilmaongelmat toisi meille lisää hoidettavaa.
Pojan hoito jatkuu kuitenkin vielä ja kivasti ollaan akuuttejakin vaivoja saatu hoidettua homeopatialla, kuten ärhäkkä silmätulehdus flunssa oireineen.
Kuva hoidon alkaessa.
Kuva puoli vuotta hoidon alkamisesta
Homeopatialla hoidettaessa hoidetaan kokonaisuutta.
Joskus on kuitenkin saatava hoidettua liuta akuutteja ennen kuin päästään hoitamaan kokonaisuutta. Siltikin kokonaisuus pidetään mielessä alusta asti, jotta löydetään se paras lääke siihen hetkeen.
Luottamus ja ennen kaikkea rehellisyys asiakas-suhteessa on tärkeää, jotta päästään hyviin tuloksiin. Toki asiakas on se joka määrää tahdin milloin on valmis kertomaan tai käymään läpi mitäkin. Toiselle se on peräpukamat ja toiselle vuosien kauna naapurin Pirjoa kohtaan, kun varasti joskus lapsuudessa lauantai karkit. Toiselle jonkin vaivan läpikäyminen on ihan arkipäiväinen asia ja toiselle taas ylitsepääsemättömän vaikeaa.
Joskus saattaa käydä myös niin, ettei asiakas tiedä jonkin vaivan tai asian olevan tärkeää infoa homeopaatille. Esimerkkinä ohuet ja herkästi katkeilevat hiukset. Minulla oli asiakkaana nuori nainen ja katselin, että onpa vahvat ja kauniit hiukset. Mutta todellisuudessa hiuksissa oli hiuslisäkkeitä ja tämä kävi ilmi vasta myöhemmin ja näin ohjasi myös eri lääkkeeseen. Tästä päästäänkin myös siihen kuinka tärkeä minun homeopaattina on osata kysyä oikeat kysymykset eikä tehdä olettamuksia. Pieni näpäytys itselle.
Minulle homeopaattina on erittäin tärkeää, että asiakas tuntee tulleensa kuulluksi ja joskus ajat venähtävätkin. Pääasia on, että saamme kasaan juuri ne tiedot mitä sillä hetkellä on tuloillaan. Se mitä jää kertomatta ja läpi käymättä, niin sen aika on sitten joskus tulevaisuudessa.